شناسهٔ خبر: 89951 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در آینده نزدیک صورت می پذیرد؛

ساخت ۸۰ واحد طرح ملی مسکن در لردگان آغاز می شود

DSC_4993.1.jpg معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری از برنامه ریزی برای ساخت ۸۰ واحد طرح ملی مسکن در شهر لردگان خبر داد.

         به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(چهارمحال و بختیاری)، ابراهیم علیرضایی در جلسه پیگیری طرح اقدام ملی مسکن گفت: با پیگیری های صورت گرفته، مشکل تأمین زمین برای متقاضیان در شهر لردگان حل شد و ساخت ۸۰ واحد در شهر لردگان اجرایی می شود.

وی افزود: از این تعداد کار ساخت ۹ واحد قبلا آغاز شده است و مقدمات تحویل زمین و شروع ساخت بقیه واحدها نیز در حال انجام است.

معاون مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان به ثبت نام حدود ۴۰۰۰ هزار متقاضی آموزش و پرورش نیز اشاره کرد و ادامه داد: بر اساس تفاهم نامه وزارتخانه های راه و شهرسازی و آموزش و پرورش برای معرفی زمین از محل زمین مازاد در استان ها، تاکنون زمینی به این اداره کل معرفی نشده است و در صورت معرفی زمین، مراحل تغییر کاربری و مقدمات شروع به کار این واحدها نیز انجام می شود.

علیرضایی با اشاره  به تسهیلات طرح اقدام ملی مسکن هم گفت: تسهیلات این طرح به مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان و شروع پرداخت اقساط آن با تنفس دوساله پس از پایان ساخت و ساز و تحویل واحدها خواهد بود.

وی ثبت نام مجدد طرح اقدام ملی مسکن را با مجوز وزارت راه و شهرسازی خواند و افزود: به غیر از شهرهای شهرکرد و لردگان که محدودیت زمین در آن ها وجود دارد، ظرفیت ثبت نام مجدد در سایر شهرهای استان به وزارت خانه اعلام شده است.

معاون مسکن وساختمان اداره کل راه و شهرسازی متراژ مفید پیش بینی شده برای ساخت واحدهای این طرح را بین ۷۵ تا ۹۵ متر مفید خواند و ادامه داد: اختصاص واحدهای یک و دوخوابه و متراژ آن وابسته به تکمیل آورده متقاضیان در آینده خواهد بود. علیرضایی همچنین گفت: در شهرهای با تعداد متقاضی زیاد مثل شهرکرد و بروجن واحدها به صورت مجتمع و در ۵ یا ۷ طبقه ساخته می شود؛ اما در سایر شهرها بصورت دو، سه و چهار طبقه خواهند بود.

قابل ذکر است در استان چهارمحال و بختیاری ۱۶۵۲۱ متقاضی در طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام کرده اند.